Handelsbetingelser

Kommunikation

Du kan kontakte os på tlf.: 56140154 mellem 8-18.00 i hverdage eller på mail info@nordstrom-handel.com, som vi besvarer indenfor 24 timer i hverdagen.

Varme-expressen.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Når du handler hos Varme-expressen.dk indgås aftaler på dansk.

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle på varme-expressen.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Leveringsbetingelser

Geografi
Vi leverer pejsebrænde, træbriketter og træpiller i hele Danmark.
Til adresser på øer uden fast broforbindelse aftales levering i hvert enkelt tilfælde.

Dellevering
Vi forbeholder os ret til at foretage delleveringer. En evt. dellevering vil kun bestå af hele paller. Omkostningerne i forbindelse med delleveringer afholdes af Varme-expressen.dk. Er en dellevering nødvendig, orienterer vi forinden køber/modtager herom.

Leveringstid
Normal leveringstid er 2-5 hverdage, men den kan i travle perioder være lidt længere. Ring derfor inden de bestiller, hvis det haster meget med leveringen. Der må under specielle geografiske forhold - såsom til sommerhusområder, afsidesliggende leveringadresser etc. - påregnes lidt ekstra leveringstid.

Vejrmæssige forhold - f.eks. perioder med snefald kan forlænge leveringstiden indtil veje og aflæsningssted er ryddet for sne.

Aflæsning af paller
På Sjælland leveres varerne af lastvogn, der medbringer gaffeltruck. I resten af Danmark bliver varerne leveret med lastbil med læssebagsmæk og her vil pallerne som hovedregel blive afsat/leveret med pallevogn umiddelbart ved siden af læssebagsmækken - enten på vej eller fortov.

Ønskes leveringen på privat område gør vi opmærsom på at det er helt op til chaufførens afgørelse om det er rimeligt, muligt og forsvarligt at benytte den ønskede placering.

For at en levering kan finde sted skal kørebanen til aflæsningsstedet være kørefast for 3-akslede lastbiler/pallevogn - frihøjde på min. 4m. - ingen udhængende grene som skraber op ad lastbilens sider - min. 3 m. fri vejbredde.

Såfremt det som følge af forannævnte forhold ikke er muligt for chaufføren at aflevere varen og derfor må tage denne retur igen skal du være opmærksom på at du skal afholde alle omkostninger i forbindelse hermed - svarende til 600,00 kr. incl. moms pr. palle.

Levering af varen anses for sket, når chaufføren har leveret  varen på leveringsadressen.

Ved leveringer hvor kunden har anført at varen kan stilles af uden hans tilstedeværelse har kunden ansvaret for varen, så snart den er stillet af på vej / fortov udfor aftalte leveringsadresse.

Ved leveringer hvor kunden har anført at man ønsker at være tilstede ved leveringen og ikke er tilstede - trods aftalt - når leveringen finder sted, vil varen blive taget med retur igen for senere at blive leveret ud igen efter telefonisk aftale med kunden. Kunden skal i sådanne tilfælde selv afholde omkostningerne til genudkørslen som er 600,00 kr. incl. moms pr. palle.

Ved køb på varme-expressen.dk tages, der ikke et fragtgebyr. Fragtgebyr er allerede indregnet i prisen.

På Sjælland sker leveringen med Nordstrøm Handel A/S, mens levering i Jylland og på Fyn sker med Brødrene Thomsen Vognmandsforretning A/S eller FREJA Transport & Logistics A/S.

Køb dit brænde og træpiller i god tid. Alle vil godt have deres varer, når først kulden melder sig.

 

Fortrydelsesret

Såfremt du fortryder dit køb, skal du sende os en mail herom inden fristens udløb. Modtager du ikke en bekræftende mail herefter skal du telefonisk eller skriftligt meddele os din fortrydelse hurtigst muligt.
  1. Fortrydelsesfristen er 14 dage og løber fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen.
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@nordstrom-handel.com eller tlf 56140154. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Har du modtaget varen skal du senest 14 dage efter at vi har modtaget din mail om at du vil benytte din fortrydelsesret levere varen franko (det vil sige - du betaler fragten) tilbage.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Pallevarer kan ikke sendes med posten, og udgifter til returnering af pallevarer vil typisk ligge på 600 kr. incl. moms pr palle.
Returvarer som returneres ufranko vil blive nægtet modtagelse.
Fortryder du købet, skal varen sendes til:
Nordstrøm Handel A/S
Søndermolevej 6
Køgehavn
4600 Køge

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvad skal jeg sende med
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamation – guide til defekte varer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på varme-expressen.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten er dog begrænset af varens naturlige holdbarhed. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtigt opbevaring eller lign. Varerne skal opbevares tørt og velventileret.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til
Nordstrøm Handel A/S
Søndermolevej 6
Køgehavn
4600 Køge
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Bemærk! Vi modtager ikke pakker/paller sendt pr. efterkrav eller lignende.

Priser & Betaling

Priser.
Alle varepriser er incl. moms. Vores priser er kun gældende for leverencer til fastlandet og brofaste øer. Leverancer til øer uden broforbindelser aftales. Priserne er kun gældene indenfor Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.
Du kan benytte dig af følgende betalingsmåder:
Bankoverførsel.
Du kan overføre pengene direkte til vores bankkonto i Danske Bank 4343-4343019009 som almindelig bankoverførsel.
Husk at anføre navn, adresse og ordrebekræftigelses nr.
Hvis du benytter konto i Danske Bank kan vi se overførslen hurtigere end ved andre banker,
ellers kan der gå op til 2 bankdage, før vi kan kontrollere betalingen.
Når vi har registreret din indbetaling, vil varen blive afsendt senest 5 hverdage efter indbetalingen.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs Hvorfor

Dankort
Du kan betale med Dankort med ePay betalingsløsning. ePay er certificeret efter PCI-standarden, der kræver, at ikke mindre end 200 sikkerhedspunkter skal opfyldes. Du kan læse om PCI standarden på denne hjemmeside.

eDankort
Det er også muligt at betale med eDankort med ePay betalingsløsning. Du kan læse om eDankort på denne hjemmeside. Du betaler direkte via din netbank, når du betaler med eDankortet uden at bruge dine kortoplysninger. Alle de største pengeinstituter i Danmark understøtter eDankort . Du skal stadigvæk have et Dankort for at benytte denne mulighed.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra varme-expressen.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke gebyr ved betaling på varme-expressen.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Claus Nordstrøm fra Nordstrøm Handel på tlf. 56 14 01 54 eller email: claus@nordstrom-handel.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, så kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Dette kan f.eks. være:

Forbrugerklagenævnet kfst.dk  Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 ( hverdage 9-16 )
 Forbrugerombudsmanden  forbrugerombudsmanden.dk  Carl Jacobsensvej 35, 2500 Valby
 forbrugerombudsmanden@kfst.dk  41 71 51 51 (hverdage 9-16)
Block loaded